Χρονοταξιδι στο Μουσειο

Την  πρώτη Κυριακή του Δεκεμβρίου, όπως και την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα μέχρι και τον Μάρτη, η είσοδος θα είναι ελεύθερη στα Μουσεία, τους Αρχαιολογικούς Χώρους και τα Μνημεία της Ελλάδας .
Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Παγκόσμιας Πόλης της Ολυμπίας, είναι ένα Μουσείο που κρύβει στις αίθουσές του ανεκτίμητους θησαυρούς, όπως τον Ερμή του Πραξιτέλους και την Νίκη του Παιωνίου, τα Αετώματα του Ναού του Διός και τα μοναδικά αγγεία ενός χαμένου πολιτισμού, του πολιτισμού Cetina των Δαλματικών ακτών, στην σημερινή Κροατία!

Τα αγγεία αυτά βρίσκονται στην πρώτη αίθουσα αριστερά καθώς μπαίνουμε στο Μουσείο. Είναι μοναδικής τεχνικής, χρονολογούνται το 2250 π.χ έως το 2000 π.χ., βρίσκονται μόνο στην Ολυμπία, στην Ιταλία και στην Κροατία και μαρτυρούν την στενή σχέση της Ολυμπίας με τον πολιτισμό αυτό, για τον οποίο υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες!

Στην ίδια αίθουσα επίσης, ιδιαίτερα αξιόλογο είναι το σύνολο των Ασσυριακών χάλκινων ελασμάτων που αποκαλύφθηκε το 1960, κατά την ανασκαφή του Σταδίου. Φέρουν παραστάσεις που αποδίδονται  ανάγλυφα με την τεχνική της σφυρηλάτησης και εικονίζουν θέματα αγαπητά στην Ασσυριακή τέχνη: θεούς, ιερείς που οδηγούν ζώα σε θυσία, ιππείς και πομπές ανδρών. Είναι έργα του υστεροχεττικού-Ασσυριακού κύκλου της Β. Συρίας και χρονολογούνται μάλλον στον 8ο αι. π.χ. Χρησίμευαν για την διακόσμηση του ενδύματος χάλκινου γυναικείου αγάλματος με ξύλινο πυρήνα. Όπως αναφέρει επεξηγηματική επιγραφή, τα Ασσυριακά αυτά ελάσματα προσαρτήθηκαν πάνω σε μεταγενέστερα, τα οποία φιλοτέχνησε και διακόσμησε Έλληνας καλλιτέχνης με εγχάρακτες παραστάσεις (οπλίτες, ζώα και φυτικά κοσμήματα).

Κι εκεί που είχα χαθεί στις σκέψεις μου και το μυαλό μου είχε αρχίσει να ταξιδεύει ήδη σε άλλες εποχές και τόπους, ακολουθώντας νοερά το εγχειρίδιο του καλλιτέχνη που σφυρηλατούσε το χαλκό, μια ομάδα «μηχανόβιων» μπήκε με θόρυβο, φωνές και γέλια στην αίθουσα και τρόμαξαν τον συγκεντρωμένο στην σφυρηλάτηση καλλιτέχνη με αποτέλεσμα να υποχρεωθώ να πάρω το μέρος του και να τους κάνω παρατήρηση, με κίνδυνο να παρεξηγηθώ. Ευτυχώς γρήγορα αντιλήφθηκαν το λάθος τους και έκαναν ησυχία, επιτρέποντας όλους μας να χαρούμε την περιήγησή μας ανάμεσα στα εκθέματα και να ζήσουμε αυτήν την «χρονοτρύπα» στο ομιχλώδες παρελθόν ενός τόπου που στάθηκε η αφετηρία ώστε το παγκόσμιο γίγνεσθαι να αντιληφθεί τις αξίες του ιδανικού ανθρώπου, που κρατούσε σε αρμονία το πνεύμα και το σώμα του, παιδεύοντας το πρώτο και ασκώντας το δεύτερο! Έτσι γεννήθηκε ο «ολυμπιονίκης», μια σχεδόν μυθική μορφή που ενέπνευσε για χιλιάδες χρόνια την ανθρωπότητα, ανακηρύσσοντας την Ολυμπία σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και σημαντικά ονόματα στον κόσμο!

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή κειμένων, φωτογραφιών, γραφικών και εικονογραφήσεων, ή μετάδοση με οποιοδήποτε οπτικοακουστικό μέσο, όλου ή μέρους των αναρτήσεων του blog και του site, χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη (Νόμος 2121 / 93 άρθρο 14 παρ. 3 Περί πνευματικής ιδιοκτησίας). Οι φωτογραφίες, τα γραφικά και γενικά αρχεία που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα και συνοδεύουν τα άρθρα, την ευθύνη νόμιμης χρήσης τους έχει ο δημιουργός τους.
copyright © 2019
Δημήτρης Παπαϊωάννου | papaioannou phorography

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s